motormark.reismee.nl

natte trollenroute

Na een nacht met veel regen beleefden we vandaag de eerste echte slechte natte dag. Thema van vandaag werd dus "water". Bij de eerste koffiepauze al was Marcel doorweekt. Hij deed zijn handschoenen uit en het water gutste uit zijn mouwen. Er lag zowaar een plas water onder de tafel. Behalve veel regen hebben we op de bergen ook mist gehad. Toch hebben we veel watervallen gezien. We zijn via de Trollenstigveggen naar Geiranger gereden. Aangekomen bij het Geirangerfjord zagen we twee grote cruise schepen liggen. Jammer dat we deels in de wolken reden (mist) anders hadden we van grote hoogte beter zicht op het fjord gehad. Na Geiranger over de 15 wederom tot 1000 meter geklommen. Langzaamaan, want natte haarspeldbochten zijn niet fijn om te rijden. De route ging lang sneeuwplakken en wateren waar nog ijs in lag. Omdat de tent 's morgens zo nat is ingepakt hebben we vanavond een hutje gehuurd. Zelf nog gekookt. Op het menu stond rijst met lapskaus.