motormark.reismee.nl

400.....meters gemaakt, banden gespaard

Om 7 uur opgestaan om op tijd naar de Preekstoel te gaan. Het was maar een kwartiertje rijden naar de parkeerplaats en het weer was goed. Dit beloofde dus weer een fijne dag te worden. Om kwart voor tien zijn wij aan de wandeling naar de preekstoel begonnen. Een tocht van 2 uur heen en 2 uur terug. Dus 5 uur zouden we wel onderweg zijn. Na anderhalf uur klimmen en klauteren bereikten we bezweet de Preekstoel. Marcel van de rugzak op zijn rug en Mark van het klimmen. Als je hoogtevrees hebt moet je zeker niet aan deze wandeling beginnen. De Preekstoel is een wonder der natuur. Wij snappen niet dat een rots zo kan groeien. Zouden de trollen in de oertijd hier ook hun invloed hebben gehad? Na ongeveer een uur op de Preekstoel te hebben rondgehangen zijn we weer afgedaald naar beneden waar Jos geduldig op ons zat te wachten. Vervolgens vertrokken naar Kristiansand. Ver zijn we niet gekomen, sterker nog de afstand daar naar toe is alleen maar groter geworden. Vlak voor een veerboot kreeg Jos pech. Zijn koppelingskabel brak. Toeval bestaat niet en op de veerboot troffen wij een Noorse motorrijder (holy angel) die ons wist te vertellen dat in Stavanger een motordealer zit (Stavanger is toch de stad van de file, enfin wij naar Stavanger. De motordealer zat er wel, maar kabels heeft hij niet op voorraad. Dus zitten we nu even vast op een camping in Stavanger. Kortom het was weer een dag met verrassingen, maar 400 hoogtemeters hebben we wandelend gemaakt en de banden zijn vandaag gespaard