motormark.reismee.nl

getunneld

Bij het opbreken van de tent in Flam brandde de zo'n op onze rug. Het was weliswaar bewolkt maar als de zo'n scheen was het meteen warm. Over de route 50 zijn we richting Hol gereden. We kwamen langs Hovet. Daar hebben. We even aangelegd bij Birkelund camping. De eigenaren van deze camping, Rini en Franka zijn familie van de buren van Mark. Mark is al eerder op deze camping geweest en ging even de groeten doen van zijn buren Diny en Albert. Natuurlijk werden we gastvrij ontvangen en kregen we Noorse koffie op z'n Brabants aangeboden. We hebben gezellig gekletst met Rini en Franka die wij onverwachts van hun werk afhielden. Birkelund camping ligt er mooi en gezellig bij. Sanitair is goed verzorgd, er is een klein zwembad en ook een petanquebaan. Verder kunnen kinderen zich daar ook vermaken met speeltoestellen en er zijn zelfs fietsen voor de camping gasten. Als je naar Noorwegen gaat is deze camping echt aan te bevelen. Je kunt er ook huisjes huren en vanuit de camping kun je mooie routes rijden. En.....Bikers zijn er van harte welkom. Voor geïnteresseerden www.birkelund-camping.com. Na de gezellige klets en de belofte dat we in Nederland iedereen weer de groeten doen zijn we doorgereden over de 7 naar Eidfjord. Vandaag hebben we weer mooie routes gereden. We hebben opvallend veel tunnels gereden we denken wel meer dan 10. In enkele tunnels zaten zelfs haarspeld bochten en een tunnel hebben we omgedoopt in "wokkeltunnel". Wij hadden het idee dat de bocht wel vier keer rond ging. In ieder geval zijn we veel gedaald in de tunnels. Doorgereden tot de plaats Gjerde langs de 551. Toen we uit de laatste tunnel van 11km kwamen regende het zo hard dat we maar weer een huisje hebben gehuurd. Morgen richting Preekstoel.